2 pytania organizacyjne

Pochwały i kalumnie, a także Nasze propozycje zmian strony i forum
Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

2 pytania organizacyjne

Postautor: stachu_gda » sobota, 2 wrz 2017, 21:14

Pytanie pierwsze - czy dział "godne polecenia" obejmuje tylko kempingi, czy w ogóle miejsca które warto zobaczyć? Bo np. byłem w fajnym muzeum, chcę polecić ale nie wiem czy wrzucić w godne polecenia czy w relacje z wyjazdów. Szczerze mówiąc to nie wiem czy już kiedyś o to nie pytałem, nie pamiętam. :)

Pytanie drugie - lajki/plusy - temat zaproponowany przez Drednota jakiś czas temu i odrzucony - co sądzicie o wróceniu do tematu, aby móc plusować lub minusować poszczególne posty? Wg mnie niektóre tematy bez większego sensu są wałkowane tylko po to żeby wałkować, i może możliwość minusowania pozwoliłaby zmniejszyć ilość mało przydatnych postów.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: reflexes » niedziela, 3 wrz 2017, 15:11

Ad.1. Napisane jest "Miejsca które chcesz polecić" a nie kempingi więc myślę, że spokojnie można wrzucać tam inne ciekawe miejsca.

Ad.2. Sądzisz, że jak komuś dasz minusa to przestanie? Szczerze wątpię chociaż sam pomysł może i nie jest zły.

Awatar użytkownika
z1c00
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1258
Rejestracja: środa, 6 kwie 2016, 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: z1c00 » niedziela, 3 wrz 2017, 19:07

Ad2 jestem jak najbardziej za tym

I dodam swoje 5 groszy :) ja bym jeszcze zrobil opcje aby byly pkt za pomoc :)
Tabbert Sportiv 395/ Opel Insignia Sport Tourer

2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: reflexes » niedziela, 3 wrz 2017, 19:57

Temat przegadamy z adminami i modami i zobaczymy co da się zrobić i ewentualnie w jakiej formie.

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: stachu_gda » niedziela, 3 wrz 2017, 22:22

reflexes pisze:Ad.2. Sądzisz, że jak komuś dasz minusa to przestanie? Szczerze wątpię chociaż sam pomysł może i nie jest zły.


Nie chodzi mi o to żeby ktoś przestał pisać, po to mamy forum aby dyskutować, zbierać wiedzę i się nią dzielić (jeśli Tomku śledzisz dyskusje w grupach majstrowych i niewiadówkowych na FB - a wiem że śledzisz - to zapewne też wkurza Cię tam traktowanie po łebkach wszelkich zagadnień, pytania i odpowiedzi gdzie widać ewidentnie, że ktoś nie ruszył tyłka żeby znaleźć informację tylko chce mieć wszystko podane na tacy od razu i jak najkrócej).

Ale jeśli wątek (pytanie) jest ewidentnie o opinie subiektywne, i ktoś jakąś opinię przedstawia, to czytelnicy mogą się wtedy do tej odpowiedzi łatwo odnieść, nawet jak nie mają ochoty pisać elaboratu.

Na przykład, w wątku Paczka o gazie ja mam odmienną opinię niż on, a kilka innych wypowiedzi chciałbym zaplusować. I nie jest to absolutnie spowodowane tym, że miałbym Paczka nie lubić, bo tak nie jest. (mam takie podejście, że jak kogoś organicznie nie toleruję, to zlewam jego wypociny, ale takie osoby na forum to by można policzyć na jednym palcu :D ).

Tym samym fajnie, że w jakiejś postaci jesteście skłonni wprowadzić takie rozwiązanie. Myślę, że jesteśmy na tyle hermetyczną i małą grupą (w większości poznaliśmy się osobiście na zlotach), że nikt się nie musi na nikogo obrażać, i też nikt nie będzie miał koledze z forum za złe, ze ktoś inny się z nim nie zgadza.

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4543
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: Paczek » poniedziałek, 4 wrz 2017, 09:37

czyli nasze forum sfejsbuczeje ? szoook :shock: :shock: :shock:

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 4 wrz 2017, 09:40

Paczek pisze:czyli nasze forum sfejsbuczeje ? szoook :shock: :shock: :shock:


Nie sfejsbuczeje, ponieważ ma zgromadzoną treść. A póki ludziom się będzie chciało pisać coś konstruktywnego, to treść będzie przyrastać.

Sfejsbuczałoby jakby była oś czasu i stare wpisy szły w niebyt.

dzin1975

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: dzin1975 » poniedziałek, 4 wrz 2017, 14:11

Wg mnie, jeżeli będą minusy i plusy, to zaczną się problemy. Ktoś się zaraz znajdzie, komu będzie przeszkadzało - ,,Mnie dałeś minusa,mnie !?,, i awantura gotowa. Mam nadzieję że nie będę to ja :)
Ja osobiście nie mam zamiaru plusować, minusować. Mam dość oceniania w życiu codziennym...
Jeżeli piszemy, to po to żeby wyrazić swoje zdanie, podzielić się opinią itd. Nie zgadzam się ze zdaniem kogoś, to napiszę o tym, albo nie. Mam nadzieję, że się pomysł nie przyjmie...

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: Murano » poniedziałek, 4 wrz 2017, 15:52

To ja się wypowiem z punktu widzenia moderacyjnego.

Wg mnie to nie jest dobry pomysł.
Takie rozwiązanie przyczyni się do sztucznego PRu i tworzenia się kółek wzajemnych adoracji.
Ale do sedna...
Rozumiem, że posty będą oceniane (lajkowane lub hejtowane) przez pytających i szukających rady forumowiczów. Jakim więc cudem gość, który nie ma wiedzy o danym temacie może oceniać post/poradę "mentora"? Wg mnie nie powinien tego robić ktoś, kto nie jest expertem w temacie a skoro o coś pyta więc z automatu nim nie jest.
Obecnie mamy narzędzia moderacyjne, które mogą być użyte do pilnowania ładu i porządku na forum. Jednak ich stosowanie musi być uzasadnione i poparte wypowiedziami. Ikona, emotka, łapka w górę czy w dół nie są jednoznaczne a ich używania nie da się ocenić i zweryfikować. Jeżeli forumowicz będzie notorycznie używał tylko krytycznych emotek nie będziemy wiedzieli po co, na co i dlaczego.
Może dojść do zmasowanych ataków bez uzasadnienia lub uzasadnionych czysto prywatnie.
Wprowadzenie pomysłu bo "inni tak mają" jest "słabe". Nie bądźmy jak inni, bądźmy sobą.
Jak wchodzę na fora byłych "efkaenowców" to mam wrażenie, że jestem u nas tylko grafik (edytor) się zmienił.
...A piwka stawiajmy sobie na żywo! To nas odróżnia - spotykamy się licznie i regularnie... ;-)

Awatar użytkownika
DIZZY
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: sobota, 30 sie 2014, 10:40
Lokalizacja: PL

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: DIZZY » poniedziałek, 4 wrz 2017, 16:33

dzin1975 pisze:Ja osobiście nie mam zamiaru plusować, minusować. Mam dość oceniania w życiu codziennym...
Jeżeli piszemy, to po to żeby wyrazić swoje zdanie, podzielić się opinią itd. Nie zgadzam się ze zdaniem kogoś, to napiszę o tym, albo nie. Mam nadzieję, że się pomysł nie przyjmie...

Z tym stanowiskiem się utożsamiam.
Obrazek

N126 z 1988 r. "Budka Torci"
N126 z 1980 r.
N250 z 1990 r.


Kliknij proszę http://www.zbiorkanaburka.pl

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: reflexes » poniedziałek, 4 wrz 2017, 17:44

W sumie temat się wyczerpuje, bo Administrator nie znalaz żadnego dodatku umożliwiającego coś takiego. Do starych wersji skryptu forum dodatków było dużo więcej, teraz niestety nie ma ich zbyt wiele. Tendencja jest chyba do uszczuplania ilości takich bajerów i wodotrysku, bo wiadomo, że im więcej udziwnień tym większe szanse, że coś się sypnie.

Awatar użytkownika
z1c00
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1258
Rejestracja: środa, 6 kwie 2016, 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: z1c00 » poniedziałek, 4 wrz 2017, 18:33

reflexes pisze:W sumie temat się wyczerpuje, bo Administrator nie znalaz żadnego dodatku umożliwiającego coś takiego. Do starych wersji skryptu forum dodatków było dużo więcej, teraz niestety nie ma ich zbyt wiele. Tendencja jest chyba do uszczuplania ilości takich bajerów i wodotrysku, bo wiadomo, że im więcej udziwnień tym większe szanse, że coś się sypnie.


A to norma im wiecej pluginow tym działanie forum sie obniza + to co napisales odnosnie zepsucia :)
Tabbert Sportiv 395/ Opel Insignia Sport Tourer

2020- 7 nocy 700km
2019-46nocy 1577km
2018-39 nocek 3963 km

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4543
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: Paczek » poniedziałek, 4 wrz 2017, 23:28

Murano pisze:To ja się wypowiem z punktu widzenia moderacyjnego.

Wg mnie to nie jest dobry pomysł.
Takie rozwiązanie przyczyni się do sztucznego PRu i tworzenia się kółek wzajemnych adoracji.
Ale do sedna...
Rozumiem, że posty będą oceniane (lajkowane lub hejtowane) przez pytających i szukających rady forumowiczów. Jakim więc cudem gość, który nie ma wiedzy o danym temacie może oceniać post/poradę "mentora"? Wg mnie nie powinien tego robić ktoś, kto nie jest expertem w temacie a skoro o coś pyta więc z automatu nim nie jest.
Obecnie mamy narzędzia moderacyjne, które mogą być użyte do pilnowania ładu i porządku na forum. Jednak ich stosowanie musi być uzasadnione i poparte wypowiedziami. Ikona, emotka, łapka w górę czy w dół nie są jednoznaczne a ich używania nie da się ocenić i zweryfikować. Jeżeli forumowicz będzie notorycznie używał tylko krytycznych emotek nie będziemy wiedzieli po co, na co i dlaczego.
Może dojść do zmasowanych ataków bez uzasadnienia lub uzasadnionych czysto prywatnie.
Wprowadzenie pomysłu bo "inni tak mają" jest "słabe". Nie bądźmy jak inni, bądźmy sobą.
Jak wchodzę na fora byłych "efkaenowców" to mam wrażenie, że jestem u nas tylko grafik (edytor) się zmienił.
...A piwka stawiajmy sobie na żywo! To nas odróżnia - spotykamy się licznie i regularnie... ;-)


No Marcin - chyba Cię polubię !!!
Masz u mnie lajka :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: Murano » wtorek, 5 wrz 2017, 07:03

Ja cię zawsze lubiłem choć często się nie zgadzam z twoimi opiniami ale nie zamierzam stawiać ci zepsutego piwa czy miliona łapek w dół...

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 510
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: 2 pytania organizacyjne

Postautor: Zielony » wtorek, 5 wrz 2017, 09:18

To ja się dorzucę z jednym pytaniem organizacyjnym: dałoby radę zrobić tak, że klikając temat, w którym mam nieprzeczytane posty, aby automatycznie przenosiło do pierwszego nieprzeczytanego postu w danym temacie? Na każdym forum, w życiu którego uczestniczę, tak to działa. Tutaj za każdym razem muszę odszukiwać post i jest to odrobinę denerwujące ;)


Wróć do „Wasze opinie na temat forum oraz strony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości