Strona 1 z 3

Ważne informacje administracyjne

: niedziela, 17 mar 2013, 22:28
autor: robert
Witajcie
W tym wątku będę umieszczał krótkie ale istotne informacje administracyjne.

Zaktualizowałem oprogramowanie forum (phpBB3.pl) do najnowszej wersji (3.0.11)
Wszelkie uwagi dotyczące ew. problemów w działaniu proszę zgłaszać bezpośrednio do mnie.
robert@eth.pl (preferowane!)
ew. #gg 145720 lub PW

Dziękuje

Re: Ważne informacje administracyjne

: niedziela, 17 mar 2013, 23:40
autor: kotek
Narazie chodzi bez zastrzeżeń.

Re: Ważne informacje administracyjne

: poniedziałek, 18 mar 2013, 16:26
autor: Paczek
robert pisze:...
Zaktualizowałem oprogramowanie forum (phpBB3.pl) do najnowszej wersji (3.0.11)
...


Jak by do mnie chińczyk gadał ..... nic nie kapuje , ale śmiga ekstra .... :thumbup:

Przydałoby się pewne usprawnienie , ale to temat ci zapodam na gg .....

Re: Ważne informacje administracyjne

: niedziela, 7 kwie 2013, 22:59
autor: robert
Kilka ogłoszeń parafialnych....

W najbliższych dniach planowana jest migracja bazy danych forum na nowy serwer.
Dam odpowiednio wcześniej znać kiedy to nastąpi, żeby nie było zaskoczenia i gorącej linii pt. Robert!!! ....forum nie chodzi :cry: .
Postaram się, aby nie "wsysło" żadnych postów, ale gdyby coś takiego się przydarzyło proszę o wyrozumiałość.

Również nowa wersja strony (oparta już w pełni na php, mysql + el. ajax i flash - to info dla tych nieco bardziej technicznie obeznanych) będzie stopniowo objawiała się na nowej maszynie... Z nowości będzie możliwość dodawania i edytowania informacji o zlotach. Tak aby organizatorzy sami mogli aktualizować informacje bez czkania na to kiedy się tym zajmę.
O pozostałych szczegółach również napiszę w tym wątku.

Re: Ważne informacje administracyjne

: sobota, 20 kwie 2013, 14:05
autor: robert
Od godziny 14.00 baza danych forum działa na moim serwerze.
Dzięki temu mamy codziennie automatyczną kopię danych i w każdej chwili możemy odtworzyć zawartość forum (do 14 dni wstecz).
Poza tym - bez wnikania w szczegóły - łatwiej mi zarządzać bazą na moim (dedykowanym) serwerze w porównaniu z serwerem wirtualnym.

Re: Ważne informacje administracyjne

: sobota, 20 kwie 2013, 21:53
autor: robert
Ciąg dalszy informacji ...

Dzięki przeniesieniu bazy danych na moją maszynę mogłem wykorzystać pewne dodatkowe narzędzia do manipulacji danymi w bazach i korzystając z kopii bazy danych forum z lutego 2012 napisałem skrypt, który przedytował wszystkie posty Henia (zundapp) podmieniając kropki na stosowne wpisy. W efekcie z 1557 postów udało się "naprawić" 1050 ... niestety brakujące w archiwum 507 maili poszło z dymem ...

Kolejna dzisiejsza zmiana to edycja wpisów DNS. Bez wnikania w szczegóły techniczne za kilka h po wpisaniu http://www.forum-niewiadowek.com odwiedzający będzie przekierowany na nowy serwer. Z uwagi na pewne aspekty techniczne informacja o w/w zmianach musi się rozgłosić i przejściowo może gdzie niegdzie być kłopot z połączeniem lub będą długie przestoje. Nie powinno to trwać dłużej niż 6-12 h.
W przypadku problemów tymczasowo można wejść na forum przez adres:
http://eth.pl/fanklub-niewiadowek.com/forum

Link w nowy oknie

: czwartek, 25 kwie 2013, 16:31
autor: robert
Zgodnie z obietnicą przedytowałem kod źródłowy forum i teraz kliknięcie na link powoduje otwarcie strony w nowym oknie.
Link testowy http://eth.pl/fotki/n132/remont/20_working_in_progress/

PS. Zmiana dotyczy oczywiście linków w nowych postach. Stare pozostają bez zmian...
No chyba, że mi się będzie chciało z poziomu SQL przedytować wszystkie wpisy w bazie....

Re: Link w nowy oknie

: czwartek, 25 kwie 2013, 16:36
autor: Tomek
no i malina:-) o to właśnie chodziło:-)Pozdrawiam

Re: Ważne informacje administracyjne

: czwartek, 25 kwie 2013, 17:12
autor: robert
Realizuję dalej koncert życzeń Fanklubowiczów...
(tym razem Tarapukuara)

Kolejna modyfikacja forum a dokładniej Mapy Phoogle
http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... e=everyone
Zmieniłem rozdzielczość mapy, jej skalę oraz ilość jednoczasowo wyświetlanych użytkowników.

Co sądzicie o pomyśle, żeby dodać dodatkowe kategorie (z oznaczeniem inną ikonką)?
Można by na podstronie umieszczać tez fajne miejsca postojowe i na dziko?
Np.: miejsce postojowe u mnie na placu dla fanklubowicza w drodze;)

Re: Ważne informacje administracyjne

: czwartek, 25 kwie 2013, 21:26
autor: Paczek
robert pisze:Realizuję dalej koncert życzeń Fanklubowiczów...
(tym razem Tarapukuara)
...


a mojej fotorelacji z montażu amorków wciąż nie ma ....

wezme się i obraże

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Re: Ważne informacje administracyjne

: czwartek, 25 kwie 2013, 21:29
autor: robert
Paczek pisze:a mojej fotorelacji z montażu amorków wciąż nie ma ....
wezme się i obraże


Nic mi o tym nie wiadomo...
Możesz rozwinąć myśl?

Re: Ważne informacje administracyjne

: czwartek, 25 kwie 2013, 21:39
autor: Paczek
robert pisze:
Paczek pisze:a mojej fotorelacji z montażu amorków wciąż nie ma ....
wezme się i obraże


Nic mi o tym nie wiadomo...
Możesz rozwinąć myśl?


Robuś - przejrzyj archiwum gg i zajrzyj do poczty klubowej

Re: Ważne informacje administracyjne

: sobota, 27 kwie 2013, 11:41
autor: robert
Tak sobie siedzę i myślę nad kwestią galerii oraz możliwości umieszczania w sieci zdjęć przez zarejestrowanych użytkowników.
Wymyśliłem, że mogę uruchomić usługę FTP oraz napisać skrypt, który codziennie w nocy wygeneruje galerię zdjęć umieszczonych w katalogach użytkowników.
Czyli innymi słowy każdy użytkownik (po podaniu nazwy użytkownika i hasła) może wrzucić na serwer zdjęcia a skrypt z poziomu serwera każdej nocy o 3 wygeneruje galerię która będzie widziana pod adresem http://fanklub-niewiadowek.com/galerie/USER czyli dla przykładu http://fanklub-niewiadowek.com/galerie/bartekzg/

Czy jest Wam znana usługa ftp?
Czy potraficie korzystając z klientów FTP umieszczać pliki na zdalnym serwerze?
Co sądzicie o takim pomyśle?

Chciałbym uniknąć sytuacji w której, w treści postów umieszczacie linki do zdjęć na zewnętrznych serwerach.
Dlaczego?
Ano dlatego, że po jakimś czasie w/w zdjęcia są usuwane z tych serwerów a na forum zostają posty z linkami prowadzącymi do nieistniejących zdjęć.
Drugi powód to ujednolicenie wyglądu galerii oraz możliwość (automatycznego) generowania jednolitej galerii wszystkich użytkowników.

Czekam na Wasze opinie i sugestie

Re: Ważne informacje administracyjne

: sobota, 27 kwie 2013, 13:01
autor: jedrek101
:shock: trzeba będzie sprawę o bufet oprzeć

Obrazek

bo na razie nie kumam :)

Re: Ważne informacje administracyjne

: sobota, 27 kwie 2013, 13:36
autor: robert
jedrek101 pisze:Trzeba będzie sprawę o bufet oprzeć bo na razie nie kumam :)


Spokojnie... sprawa (ftp+galeria) jest prosta jak pokrowiec na cep.
Choć przyznam brzmi nieco tajemniczo i max skomplikowanie :)
Damy rade...

A bufet jak najbardziej ... Jestem za :)

PS. 10-12 maja Pokrzywna! Już się nie mogę doczekać :)