Strona 1 z 3
Ważne informacje administracyjne
: niedziela, 17 mar 2013, 22:28
autor: robert
Witajcie
W tym wątku będę umieszczał krótkie ale istotne informacje administracyjne.
Zaktualizowałem oprogramowanie forum (phpBB3.pl) do najnowszej wersji (3.0.11)
Wszelkie uwagi dotyczące ew. problemów w działaniu proszę zgłaszać bezpośrednio do mnie.
robert@eth.pl (preferowane!)
ew. #gg 145720 lub PW
Dziękuje
Re: Ważne informacje administracyjne
: niedziela, 17 mar 2013, 23:40
autor: kotek
Narazie chodzi bez zastrzeżeń.
Re: Ważne informacje administracyjne
: poniedziałek, 18 mar 2013, 16:26
autor: Paczek
robert pisze:...
Zaktualizowałem oprogramowanie forum (phpBB3.pl) do najnowszej wersji (3.0.11)
...
Jak by do mnie chińczyk gadał ..... nic nie kapuje , ale śmiga ekstra ....
Przydałoby się pewne usprawnienie , ale to temat ci zapodam na gg .....
Re: Ważne informacje administracyjne
: niedziela, 7 kwie 2013, 22:59
autor: robert
Kilka ogłoszeń parafialnych....
W najbliższych dniach planowana jest migracja bazy danych forum na nowy serwer.
Dam odpowiednio wcześniej znać kiedy to nastąpi, żeby nie było zaskoczenia i gorącej linii pt. Robert!!! ....forum nie chodzi

.
Postaram się, aby nie "wsysło" żadnych postów, ale gdyby coś takiego się przydarzyło proszę o wyrozumiałość.
Również nowa wersja strony (oparta już w pełni na php, mysql + el. ajax i flash - to info dla tych nieco bardziej technicznie obeznanych) będzie stopniowo objawiała się na nowej maszynie... Z nowości będzie możliwość dodawania i edytowania informacji o zlotach. Tak aby organizatorzy sami mogli aktualizować informacje bez czkania na to kiedy się tym zajmę.
O pozostałych szczegółach również napiszę w tym wątku.
Re: Ważne informacje administracyjne
: sobota, 20 kwie 2013, 14:05
autor: robert
Od godziny 14.00 baza danych forum działa na moim serwerze.
Dzięki temu mamy codziennie automatyczną kopię danych i w każdej chwili możemy odtworzyć zawartość forum (do 14 dni wstecz).
Poza tym - bez wnikania w szczegóły - łatwiej mi zarządzać bazą na moim (dedykowanym) serwerze w porównaniu z serwerem wirtualnym.
Re: Ważne informacje administracyjne
: sobota, 20 kwie 2013, 21:53
autor: robert
Ciąg dalszy informacji ...
Dzięki przeniesieniu bazy danych na moją maszynę mogłem wykorzystać pewne dodatkowe narzędzia do manipulacji danymi w bazach i korzystając z kopii bazy danych forum z lutego 2012 napisałem skrypt, który przedytował wszystkie posty Henia (zundapp) podmieniając kropki na stosowne wpisy. W efekcie z 1557 postów udało się "naprawić" 1050 ... niestety brakujące w archiwum 507 maili poszło z dymem ...
Kolejna dzisiejsza zmiana to edycja wpisów DNS. Bez wnikania w szczegóły techniczne za kilka h po wpisaniu
http://www.forum-niewiadowek.com odwiedzający będzie przekierowany na nowy serwer. Z uwagi na pewne aspekty techniczne informacja o w/w zmianach musi się rozgłosić i przejściowo może gdzie niegdzie być kłopot z połączeniem lub będą długie przestoje. Nie powinno to trwać dłużej niż 6-12 h.
W przypadku problemów tymczasowo można wejść na forum przez adres:
http://eth.pl/fanklub-niewiadowek.com/forum
Link w nowy oknie
: czwartek, 25 kwie 2013, 16:31
autor: robert
Zgodnie z obietnicą przedytowałem kod źródłowy forum i teraz kliknięcie na link powoduje otwarcie strony w nowym oknie.
Link testowy
http://eth.pl/fotki/n132/remont/20_working_in_progress/PS. Zmiana dotyczy oczywiście linków w nowych postach. Stare pozostają bez zmian...
No chyba, że mi się będzie chciało z poziomu SQL przedytować wszystkie wpisy w bazie....
Re: Link w nowy oknie
: czwartek, 25 kwie 2013, 16:36
autor: Tomek
no i malina:-) o to właśnie chodziło:-)Pozdrawiam
Re: Ważne informacje administracyjne
: czwartek, 25 kwie 2013, 17:12
autor: robert
Realizuję dalej koncert życzeń Fanklubowiczów...
(tym razem Tarapukuara)
Kolejna modyfikacja forum a dokładniej Mapy Phoogle
http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... e=everyoneZmieniłem rozdzielczość mapy, jej skalę oraz ilość jednoczasowo wyświetlanych użytkowników.
Co sądzicie o pomyśle, żeby dodać dodatkowe kategorie (z oznaczeniem inną ikonką)?
Można by na podstronie umieszczać tez fajne miejsca postojowe i na dziko?
Np.: miejsce postojowe u mnie na placu dla fanklubowicza w drodze;)
Re: Ważne informacje administracyjne
: czwartek, 25 kwie 2013, 21:26
autor: Paczek
robert pisze:Realizuję dalej koncert życzeń Fanklubowiczów...
(tym razem Tarapukuara)
...
a mojej fotorelacji z montażu amorków wciąż nie ma ....
wezme się i obraże
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Re: Ważne informacje administracyjne
: czwartek, 25 kwie 2013, 21:29
autor: robert
Paczek pisze:a mojej fotorelacji z montażu amorków wciąż nie ma ....
wezme się i obraże
Nic mi o tym nie wiadomo...
Możesz rozwinąć myśl?
Re: Ważne informacje administracyjne
: czwartek, 25 kwie 2013, 21:39
autor: Paczek
robert pisze:Paczek pisze:a mojej fotorelacji z montażu amorków wciąż nie ma ....
wezme się i obraże
Nic mi o tym nie wiadomo...
Możesz rozwinąć myśl?
Robuś - przejrzyj archiwum gg i zajrzyj do poczty klubowej
Re: Ważne informacje administracyjne
: sobota, 27 kwie 2013, 11:41
autor: robert
Tak sobie siedzę i myślę nad kwestią galerii oraz możliwości umieszczania w sieci zdjęć przez zarejestrowanych użytkowników.
Wymyśliłem, że mogę uruchomić usługę FTP oraz napisać skrypt, który codziennie w nocy wygeneruje galerię zdjęć umieszczonych w katalogach użytkowników.
Czyli innymi słowy każdy użytkownik (po podaniu nazwy użytkownika i hasła) może wrzucić na serwer zdjęcia a skrypt z poziomu serwera każdej nocy o 3 wygeneruje galerię która będzie widziana pod adresem
http://fanklub-niewiadowek.com/galerie/USER czyli dla przykładu
http://fanklub-niewiadowek.com/galerie/bartekzg/Czy jest Wam znana usługa ftp?
Czy potraficie korzystając z klientów FTP umieszczać pliki na zdalnym serwerze?
Co sądzicie o takim pomyśle?
Chciałbym uniknąć sytuacji w której, w treści postów umieszczacie linki do zdjęć na zewnętrznych serwerach.
Dlaczego?
Ano dlatego, że po jakimś czasie w/w zdjęcia są usuwane z tych serwerów a na forum zostają posty z linkami prowadzącymi do nieistniejących zdjęć.
Drugi powód to ujednolicenie wyglądu galerii oraz możliwość (automatycznego) generowania jednolitej galerii wszystkich użytkowników.
Czekam na Wasze opinie i sugestie
Re: Ważne informacje administracyjne
: sobota, 27 kwie 2013, 13:01
autor: jedrek101

trzeba będzie sprawę o bufet oprzeć

bo na razie nie kumam

Re: Ważne informacje administracyjne
: sobota, 27 kwie 2013, 13:36
autor: robert
jedrek101 pisze:Trzeba będzie sprawę o bufet oprzeć bo na razie nie kumam

Spokojnie... sprawa (ftp+galeria) jest prosta jak pokrowiec na cep.
Choć przyznam brzmi nieco tajemniczo i max skomplikowanie

Damy rade...
A bufet jak najbardziej ... Jestem za

PS. 10-12 maja Pokrzywna! Już się nie mogę doczekać
