Witam,
Panowie, wiem że na forum mamy kilku kierowców zawodowych o których wiem, ale i są pewnie tacy którzy się jeszcze nie ujawnili stąd mój pomysł by dopytać kilka kwestii właśnie na forum.
Dwadzieścia lat temu też wykonywałem taki zawód ale później porzuciłem go na rzecz innych zawodów prężnie rozwijających się w centrach logistycznych w mojej okolicy.
Ostatnio od jakiś 10 lat wykonywałem zawód wózkowego wysokiego składu bo był zwyczajnie dobrze płatny, a i po ośmiu godzinach mogłem już być myślami o karawaningu przy piwku a nie w robocie.
Sytuacja ostatnich lat i napływ taniej siły roboczej głównie z Ukrainy popsuła zwyczajnie ten sektor rynku pracy w mojej okolicy.
W związku z czym nie widząc możliwości poprawienia warunków w obecnej firmie, gdzie wszędzie w około, firmy nie zatrudniające towarzyszy ze wschodu płacą 1k więcej i potrzebują pracowników postanowiliśmy sporą grupą zrezygnować z zatrudnienia.
Pomyślałem sobie, żeby może wykorzystując 3-miesieczny okres wypowiedzenia, odświeżyć sobie uprawnienia kierowcy i spróbować w tym sektorze gdyż mam możliwość zatrudnienia się (trochę po znajomości) w dobrze płatnej firmie kurierskiej na 8h system pracy (dla orientujących się w temacie, podstawianie i odbiory zaplombowanych naczep od klientów wokół komina i podstawienie ich pod centralną sortownię głównie na plac, sporadycznie wahadełka w promieniu 150km), na ciągnikach nie starszych jak 8 lat, naczepy izotermy z roletą nie starsze jak 5 lat.
Ale do brzegu:
Czy dobrze interpretuję przepisy?
Wyczytałem, że mając prawo jazdy C+E wydane przed 2009 rokiem, (moje w 1998r, świadectwo kwalifikacji ważne do 2002r, ale to jeszcze legitymacyjne, nie plastik), obowiązuje mnie stary system tzn. do wykonywania zawodu muszę mieć:
- zaświadczenie lekarskie
- badanie psychologiczne
- szkolenie okresowe 35godz.
by wbić w prawko kod 95
i nie obowiązuje mnie ten droższy kurs tzn. kwalifikacja wstępna, wstępna uzupełniająca, wstępna przyspieszona i etc.?
Oczywiście zdaję sobie sprawę że odrębną kwestią jest jeszcze wyrobienie karty do tachografu, a i ADR-y na tę chwilę nie są mi potrzebne.
Wykonywanie zawodu kierowcy
Regulamin forum
W dziale "na każdy temat" został utworzony wątek Hydepark
Hydepark czyli specjalny dział ub wątek występujący na forach internetowych, czatach i innych serwisach internetowych, pozwalający na wolną dyskusję nieograniczoną żadnym tematem przewodnim. Hydepark wziął swoją nazwę od Królewskiego Londyńskiego Parku o tej samej nazwie, który zawdzięcza swoje potoczne znaczenie - jako forum swobodnego wypowiadania wszelkich poglądów w imię wolności słowa - od Speakers' Corner, położonego w pobliżu Marble Arch, które jest tradycyjnym miejscem przemówień i debat.
Hydepark występujący na wielu forach internetowych (głównie specjalistycznych, poświęconych wąskiemu zagadnieniu), charakteryzuje się tym, iż nie jest ściśle moderowany. W miejscu tym zazwyczaj dopuszczone są wątki off-topic (czyli zagadnienia nie związane z profilem tematycznym forum).
Obowiązują zasady poprawnej pisowni (w tym bez wulgaryzmów) i zakaz obrażania osób, ich poglądów, opinii lub uczuć religijnych.
W dziale "na każdy temat" został utworzony wątek Hydepark
Hydepark czyli specjalny dział ub wątek występujący na forach internetowych, czatach i innych serwisach internetowych, pozwalający na wolną dyskusję nieograniczoną żadnym tematem przewodnim. Hydepark wziął swoją nazwę od Królewskiego Londyńskiego Parku o tej samej nazwie, który zawdzięcza swoje potoczne znaczenie - jako forum swobodnego wypowiadania wszelkich poglądów w imię wolności słowa - od Speakers' Corner, położonego w pobliżu Marble Arch, które jest tradycyjnym miejscem przemówień i debat.
Hydepark występujący na wielu forach internetowych (głównie specjalistycznych, poświęconych wąskiemu zagadnieniu), charakteryzuje się tym, iż nie jest ściśle moderowany. W miejscu tym zazwyczaj dopuszczone są wątki off-topic (czyli zagadnienia nie związane z profilem tematycznym forum).
Obowiązują zasady poprawnej pisowni (w tym bez wulgaryzmów) i zakaz obrażania osób, ich poglądów, opinii lub uczuć religijnych.
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1679
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Wykonywanie zawodu kierowcy
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Re: Wykonywanie zawodu kierowcy
Może nie jestem do końca zorientowany, ale wydaje mi się że najpierw trzeba zrobić badania, psychotesty, i z tymi papierami najlepiej przejść się do szkoły jazdy w celu uzyskania najaktualniejszych informacji, u mnie w mieście jest coś takiego jak ZDZ i wiem że w tym miejscu wszystko się ogarnie. Potem tylko do WK po nowe prawko
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Re: Wykonywanie zawodu kierowcy
Nie interesuję się tymi przepisami. Po prostu co 5 lat robię badania, testy i wymieniam prawko. Najlepiej zapytać w szkole jazdy, tam na 100% znają odpowiedź na Twoje wątpliwości.
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Wykonywanie zawodu kierowcy
Kartę do tachografu to chyba nawet w tej chwili wyrobisz a co do przepisów o wymianę PJ to rzeczywiście szkoła jazdy lub wydział komunikacyjny.
Co do szkoły jazdy w której pójdziesz na kurs to też popytaj kierowców u siebie do której warto iść bo problemów nie robią, mają lekarza okulistę na miejscu, itp.
Co do szkoły jazdy w której pójdziesz na kurs to też popytaj kierowców u siebie do której warto iść bo problemów nie robią, mają lekarza okulistę na miejscu, itp.
Burstner Ventana 400 ts
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10
Re: Wykonywanie zawodu kierowcy
ruciak76 pisze:Witam,
Panowie, wiem że na forum mamy kilku kierowców zawodowych o których wiem, ale i są pewnie tacy którzy się jeszcze nie ujawnili stąd mój pomysł by dopytać kilka kwestii właśnie na forum.
Dwadzieścia lat temu też wykonywałem taki zawód ale później porzuciłem go na rzecz innych zawodów prężnie rozwijających się w centrach logistycznych w mojej okolicy.
Ostatnio od jakiś 10 lat wykonywałem zawód wózkowego wysokiego składu bo był zwyczajnie dobrze płatny, a i po ośmiu godzinach mogłem już być myślami o karawaningu przy piwku a nie w robocie.
Sytuacja ostatnich lat i napływ taniej siły roboczej głównie z Ukrainy popsuła zwyczajnie ten sektor rynku pracy w mojej okolicy.
W związku z czym nie widząc możliwości poprawienia warunków w obecnej firmie, gdzie wszędzie w około, firmy nie zatrudniające towarzyszy ze wschodu płacą 1k więcej i potrzebują pracowników postanowiliśmy sporą grupą zrezygnować z zatrudnienia.
Pomyślałem sobie, żeby może wykorzystując 3-miesieczny okres wypowiedzenia, odświeżyć sobie uprawnienia kierowcy i spróbować w tym sektorze gdyż mam możliwość zatrudnienia się (trochę po znajomości) w dobrze płatnej firmie kurierskiej na 8h system pracy (dla orientujących się w temacie, podstawianie i odbiory zaplombowanych naczep od klientów wokół komina i podstawienie ich pod centralną sortownię głównie na plac, sporadycznie wahadełka w promieniu 150km), na ciągnikach nie starszych jak 8 lat, naczepy izotermy z roletą nie starsze jak 5 lat.
Ale do brzegu:
Czy dobrze interpretuję przepisy?
Wyczytałem, że mając prawo jazdy C+E wydane przed 2009 rokiem, (moje w 1998r, świadectwo kwalifikacji ważne do 2002r, ale to jeszcze legitymacyjne, nie plastik), obowiązuje mnie stary system tzn. do wykonywania zawodu muszę mieć:
- zaświadczenie lekarskie
- badanie psychologiczne
- szkolenie okresowe 35godz.
by wbić w prawko kod 95
i nie obowiązuje mnie ten droższy kurs tzn. kwalifikacja wstępna, wstępna uzupełniająca, wstępna przyspieszona i etc.?
Oczywiście zdaję sobie sprawę że odrębną kwestią jest jeszcze wyrobienie karty do tachografu, a i ADR-y na tę chwilę nie są mi potrzebne.
Wszystko tak jak napisałeś... Kwalifikacja okresowa (badania i odbyte szkolenie OKRESOWE) a nie wstępna.
Przerabiałem temat u siebie.
Niewiadko-noce
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
2024 - 3200km i 14 nocy
Mój remont N126N "nr.1" i "nr. 2"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3072
N126NT - robi się:) Remont "nr. 3"
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=9891
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości