Zabudowa kamperowa
Regulamin forum
W dziale "na każdy temat" został utworzony wątek Hydepark
Hydepark czyli specjalny dział ub wątek występujący na forach internetowych, czatach i innych serwisach internetowych, pozwalający na wolną dyskusję nieograniczoną żadnym tematem przewodnim. Hydepark wziął swoją nazwę od Królewskiego Londyńskiego Parku o tej samej nazwie, który zawdzięcza swoje potoczne znaczenie - jako forum swobodnego wypowiadania wszelkich poglądów w imię wolności słowa - od Speakers' Corner, położonego w pobliżu Marble Arch, które jest tradycyjnym miejscem przemówień i debat.
Hydepark występujący na wielu forach internetowych (głównie specjalistycznych, poświęconych wąskiemu zagadnieniu), charakteryzuje się tym, iż nie jest ściśle moderowany. W miejscu tym zazwyczaj dopuszczone są wątki off-topic (czyli zagadnienia nie związane z profilem tematycznym forum).
Obowiązują zasady poprawnej pisowni (w tym bez wulgaryzmów) i zakaz obrażania osób, ich poglądów, opinii lub uczuć religijnych.
W dziale "na każdy temat" został utworzony wątek Hydepark
Hydepark czyli specjalny dział ub wątek występujący na forach internetowych, czatach i innych serwisach internetowych, pozwalający na wolną dyskusję nieograniczoną żadnym tematem przewodnim. Hydepark wziął swoją nazwę od Królewskiego Londyńskiego Parku o tej samej nazwie, który zawdzięcza swoje potoczne znaczenie - jako forum swobodnego wypowiadania wszelkich poglądów w imię wolności słowa - od Speakers' Corner, położonego w pobliżu Marble Arch, które jest tradycyjnym miejscem przemówień i debat.
Hydepark występujący na wielu forach internetowych (głównie specjalistycznych, poświęconych wąskiemu zagadnieniu), charakteryzuje się tym, iż nie jest ściśle moderowany. W miejscu tym zazwyczaj dopuszczone są wątki off-topic (czyli zagadnienia nie związane z profilem tematycznym forum).
Obowiązują zasady poprawnej pisowni (w tym bez wulgaryzmów) i zakaz obrażania osób, ich poglądów, opinii lub uczuć religijnych.
- robert
- Administrator
- Posty: 2980
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Zabudowa kamperowa
Ciekawy videoblog do zobaczenia.
Po remoncie mojej N132 (link do wątku remontowego w stopce) mam kilka przemyśleń i pomysłów.
Wiele problemów rozwiązałbym teraz inaczej.
Kilka pomysłów autora filmu też mi nie do końca odpowiada ale warto Go podpatrzeć.
Po remoncie mojej N132 (link do wątku remontowego w stopce) mam kilka przemyśleń i pomysłów.
Wiele problemów rozwiązałbym teraz inaczej.
Kilka pomysłów autora filmu też mi nie do końca odpowiada ale warto Go podpatrzeć.
Re: Zabudowa kamperowa
Widzę, że mamy podobne zainteresowania. Ja też swoją przyszłość widzę w takim kamperze na blaszance. Niestety raczej nie w wersji 2+2+1 tylko w wersji 2+0+1 więc za kilka a może kilkanaście lat. Dlaczego tak? Tylko dlatego, że dla 2 osób zamontuję na rampie jakiegoś Keeway-a i będę sobie spokojnie zwiedzał co się da w około kampera. W przypadku 4 osób i psa jednak auto bywa przydatne. Poza tym miałem w tym roku okazję uczestniczyć w poszukiwaniu alkowy ale znajomych i niestety jestem z masakrowany za ile kasy ludzie sprzedają taki szrot że nie chciałbym tam spędzić jednej nocy. Za tą kasę można kupić kilkuletnią blaszankę, zrobić jej remont (bo niestety mają najczęściej najechane milion km), zabudowę i cieszyć się pięknym, pachnącym kamperkiem.
Moim idolem jeśli chodzi o budowę kampera na bazie blaszanki jest Toscaner. Może się komuś podobać albo nie ale fakt jest taki, że gość zbudował kampera w którym mieszka od blisko 5 lat. W tej chwili buduje już chyba trzeciego. Ciągle coś w nim robi, ciągle udoskonala, naprawia itp. Sądzę, że można w związku z tym uważać go za fachowca w tej dziedzinie.
Moim idolem jeśli chodzi o budowę kampera na bazie blaszanki jest Toscaner. Może się komuś podobać albo nie ale fakt jest taki, że gość zbudował kampera w którym mieszka od blisko 5 lat. W tej chwili buduje już chyba trzeciego. Ciągle coś w nim robi, ciągle udoskonala, naprawia itp. Sądzę, że można w związku z tym uważać go za fachowca w tej dziedzinie.
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Zabudowa kamperowa
Ja mam plan na vana za ok. 5 lat. Toscaner to firma sama w sobie. Jego doświadczenia w budowaniu campera na vanie chyba nikt nie przebije, nawet "Latający dyVAN", bo on jednak robi na sprzedaż a nie dla siebie. Ostatnio fajne pomysły pokazywał "Kapitan Przyczepa":
Taka izoterma to też niegłupi pomysł, bo odpada ocieplenie. Gość ma naprawdę fajne pomysły, takie jak lubię - budżetowe. Czekam na efekt końcowy.
Tutaj też ciekawe rozwiązania:
Taka izoterma to też niegłupi pomysł, bo odpada ocieplenie. Gość ma naprawdę fajne pomysły, takie jak lubię - budżetowe. Czekam na efekt końcowy.
Tutaj też ciekawe rozwiązania:
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Zabudowa kamperowa
Lodówka to też niezły pomysł ze względu na kanciastą przestrzeń ładunkową łatwiejszą do zabudowania. Idąc tym tropem jeszcze lepsze są auta typu foodtruck, bo tam często jest kabina połączona z zabudową. W jednym i drugim przypadku trzeba uważać żeby nie kupić centrali rybnej albo innego mięsnego, bo nie jestem pewny czy ozonator poradzi sobie z zapachem, ale taka mobilna piekarnia mogłaby już być całkiem fajna. Ostatnio przeglądałem ofertę różnych mobilnych sklepów i powiem szczerze, że według mnie mają one potencjał.
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Zabudowa kamperowa
Jeszcze jest jedna opcja.
Ocieplone, z ogrzewaniem i pojemne.
Ocieplone, z ogrzewaniem i pojemne.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Zabudowa kamperowa
oko pisze:Jeszcze jest jedna opcja.
To ja chyba jednak wolę piekarnię. Mimo, że obrzydliwy jakiś nie jestem to jednak karetka chyba nie. Z całym szacunkiem dla ludzkiego cierpienia i śmierci która nie raz miała miejsce w takim pojeździe, ja bym tam nie zasnął.
Są jeszcze niemieckie wozy pocztowe ale te znowu są często mocno wyeksploatowane i gdzieś mi się z tyłu głowy kołacze (pewnie gdzieś to czytałem), że one mają inne skrzynie biegów (inne przełożenia) ponieważ z założenia poruszają się tylko po mieście i nie da się tego bez przeróbki (wymiany skrzynie) rozpędzić do żadnej sensownej prędkości.
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Zabudowa kamperowa
Chciałem wspomnieć o pocztowozach niemieckich. Jak pracowałem w VW Poznań wiele elementów do nich było innych; mówili, że wzmocnionych. Elementy zawieszenia, zawiasy drzwi, tapicerki. Montowali jeszcze wtedy silniki Sdi a nawet 2.0 bez turbo więc był nacisk na późniejszą trwalszą eksploatację. Ale wtedy byłem gzub 22 lata i nie wiem czy się przez te 15 lat nie zmieniło. Ale podobają mi się niemieckie pocztowozy bo były przemyślane. a na poczcie polskiej to taki galimatias.
PISOWNIA...poprawiono
PISOWNIA...poprawiono
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona
Re: Zabudowa kamperowa
reflexes pisze:To ja chyba jednak wolę piekarnię.
No jak bym miał wybierać, to też raczej wybrał bym izotermę.
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1679
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Zabudowa kamperowa
Też kibicuję takim rozwiązaniom, od dawna myślałem nad przeróbką blaszanki ale podobnie jak Tomek, muszę poczekać aż ze składu 2+2 zrobi się 2 , dlatego na razie o tym jeszcze tak intensywnie nie myślę.
W moim przypadku raczej rozpatruję blaszankę z racji jednolitej konstrukcji i możliwości wbicia się w tłum miejski kurierów itp
Teraz analizując wszystko, skłaniał będę się jednak w przyszłości do zakupu typowo osobowego lub 6 osobowego by nie zmieniać jego przeznaczenia w kontekście zwiększania ilości miejsc siedzących, (zmniejszyć jest o wiele prościej niż zwiększać bo przecież mocowanie foteli, pasów itp.) - aż czacha dymi od tych wszystkich przepisów i uwarunkowań ,
...a pierwotnie plany były by zarobił na wyposażenie i po przebudowie służył na wypady
W moim przypadku raczej rozpatruję blaszankę z racji jednolitej konstrukcji i możliwości wbicia się w tłum miejski kurierów itp
Teraz analizując wszystko, skłaniał będę się jednak w przyszłości do zakupu typowo osobowego lub 6 osobowego by nie zmieniać jego przeznaczenia w kontekście zwiększania ilości miejsc siedzących, (zmniejszyć jest o wiele prościej niż zwiększać bo przecież mocowanie foteli, pasów itp.) - aż czacha dymi od tych wszystkich przepisów i uwarunkowań ,
...a pierwotnie plany były by zarobił na wyposażenie i po przebudowie służył na wypady
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Re: Zabudowa kamperowa
ruciak76 pisze:... od dawna myślałem nad przeróbką blaszanki ale podobnie jak Tomek, muszę poczekać aż ze składu 2+2 zrobi się 2 ,
No proszę, okazuje się że nie jeden z nas myśli o kampervanie na starość
Dodam tylko że lodówki występują także na bazie blaszaka np. Sprintera. W zaprzyjaźnionej firmie jeździ taki w oryginale z najdłuższą paką i wysoki. Jednak w środku mało miejsca bo ściany, sufit i drzwi mają chyba z 10cm grubości .
N126n
Remont eNki
Remont eNki
Re: Zabudowa kamperowa
tantalos pisze:Jednak w środku mało miejsca bo ściany, sufit i drzwi mają chyba z 10cm grubości .
Dlatego lepszą opcją w tym wypadku jest zabudowa kontenerowa.
Przy okazji, kamper z pocztowozu:
Zlot kamperów pocztowozów:
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
- ruciak76
- Fanklubowicz
- Posty: 1679
- Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
- Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie
Re: Zabudowa kamperowa
Oglądałem te pocztowe zabudowy swojego czasu, jak oglądałem Citroena Jumpera, jak ktoś jest zainteresowany to w Łodzi jest firma Elantel która bardzo dużo tych pojazdów sprowadza.
https://autoelantel.pl
https://autoelantel.pl
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
2024 - 28 nocek 2932 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km
- robert
- Administrator
- Posty: 2980
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zabudowa kamperowa
Wiedzę, że całkiem przypadkiem moim postem wsadziłem kij w mrowisko.
Jeśli macie ochotę poczytać to opowiem Wam jak to wygląda z mojego punktu widzenia.
Jak zapewne niektórzy wiedzą w styczniu 2016 przeprowadziłem się do stolicy. W życiu osobistym zaszło wiele zmian. Z ciężkim sercem podjąłem decyzję o sprzedaży N132. Planowałem szybki zakup czegoś nowego, większego, zachodniego a tu okazało się, że za moment mija 4 rok i nic nowego nie ma. Życie brutalnie zweryfikowało baaardzo optymistyczne plany.
Ale do rzeczy....
Zastanawiałem się co kupić i jak wykorzystać doświadczenie zebrane przy okazji remontu przyczepy. Wstępnie planowałem zabudowę kamperową czegoś z napędem 4x4. Może nie od razu Man Kat ale coś w tych klimatach. Początkowo mgliste plany dotyczyły Unimoga - najchętniej w wersji militarnego ambulansu. Później zaciekawiły mnie Star 266, Kraz 4320 a nawet nowy Ural.
Po wgłębieniu się w temat i przemyśleniu chyba jednak zdecyduje się na zakup Iveco 4x4 (najchętniej w wersji ambulans - tym bardziej, że w ramach działalności gospodarczej mam w PKD 86.90.B czyli pogotowie ratunkowe - zatem FV w całości idzie w koszty).
Po doświadczeniach związanych z remontem oraz użytkowaniem N132 wiem co zrobiłem źle, co należy wykonać inaczej. W najbliższych tygodniach kupię jakąś małą Hobby a z czasem jej wyposażenie będzie dawcą "organów" do zabudowy kamperowej. Do czasu "sekcji zwłok" będzie wykorzystywana do spotkań z Wami - marzą mi się ponownie militarne Mazury (Ci co byli wiedza o co "come in").
Znajomym handlarzom pojazdów zleciłem wyszukanie odp. pojazdu a w tzw między czasie zaczynam już powoli planować co i jak zrobić.
O ile będzie zainteresowanie podzielę się przemyśleniami...
A później może nowy wątek remontowy.
Jeśli macie ochotę poczytać to opowiem Wam jak to wygląda z mojego punktu widzenia.
Jak zapewne niektórzy wiedzą w styczniu 2016 przeprowadziłem się do stolicy. W życiu osobistym zaszło wiele zmian. Z ciężkim sercem podjąłem decyzję o sprzedaży N132. Planowałem szybki zakup czegoś nowego, większego, zachodniego a tu okazało się, że za moment mija 4 rok i nic nowego nie ma. Życie brutalnie zweryfikowało baaardzo optymistyczne plany.
Ale do rzeczy....
Zastanawiałem się co kupić i jak wykorzystać doświadczenie zebrane przy okazji remontu przyczepy. Wstępnie planowałem zabudowę kamperową czegoś z napędem 4x4. Może nie od razu Man Kat ale coś w tych klimatach. Początkowo mgliste plany dotyczyły Unimoga - najchętniej w wersji militarnego ambulansu. Później zaciekawiły mnie Star 266, Kraz 4320 a nawet nowy Ural.
Po wgłębieniu się w temat i przemyśleniu chyba jednak zdecyduje się na zakup Iveco 4x4 (najchętniej w wersji ambulans - tym bardziej, że w ramach działalności gospodarczej mam w PKD 86.90.B czyli pogotowie ratunkowe - zatem FV w całości idzie w koszty).
Po doświadczeniach związanych z remontem oraz użytkowaniem N132 wiem co zrobiłem źle, co należy wykonać inaczej. W najbliższych tygodniach kupię jakąś małą Hobby a z czasem jej wyposażenie będzie dawcą "organów" do zabudowy kamperowej. Do czasu "sekcji zwłok" będzie wykorzystywana do spotkań z Wami - marzą mi się ponownie militarne Mazury (Ci co byli wiedza o co "come in").
Znajomym handlarzom pojazdów zleciłem wyszukanie odp. pojazdu a w tzw między czasie zaczynam już powoli planować co i jak zrobić.
O ile będzie zainteresowanie podzielę się przemyśleniami...
A później może nowy wątek remontowy.
Re: Zabudowa kamperowa
Tak na szybko. Jeżeli planujesz dalekie wyprawy typu Syberia to moim zdaniem Unimog nie jest dobrym pomysłem. Małe, ciasne, zero komfortu. Chyba lepiej tak jak Bert z 4x4, jakieś Iveco. Ale najlepiej wg mnie to jakiś bus, typu sprinter z napędem na cztery łapy.Może tak
https://youtu.be/bY_IbKOI8Lg
https://youtu.be/bY_IbKOI8Lg
Re: Zabudowa kamperowa
ruciak76 pisze:muszę poczekać aż ze składu 2+2 zrobi się 2 , dlatego na razie o tym jeszcze tak intensywnie nie myślę.
Niestety blaszanka dla 4 osób robi się trochę ciasna. Ktoś powie, że skoro da się 4 osoby upchnąć w zapiekance czy eNce to tym bardziej w takim blaszaku ale ja nie mam zamiaru sobie pogarszać warunków bytowych. Jak wspomniałem ostatnio pojawiła się wielka alkowa w rodzinie i jak to dokładnie obejrzałem to jestem przerażony. To jest wielkie jak autobus i tak jak kiedyś mi się podobało tak szybko przestało dlatego blaszanka (mniej więcej L3H2) dla 2 osób jest w moim mniemaniu najlepszą opcją.
ruciak76 pisze:W moim przypadku raczej rozpatruję blaszankę z racji jednolitej konstrukcji i możliwości wbicia się w tłum miejski kurierów itp
Dokładnie. Też chciałbym żeby to auto wyglądała jak "nie kamper" żeby nie rzucać się w oczy i żebym mógł tym stanąć i przekimać na parkingu w centrum miasta. Z drugiej jednak strony mnie w blaszankach nie podobają się te wielkie suwane wrota (chyba, że znajdę takiego w którym drzwi zamykają się na guzik jak w Krzysztofa-cw Chrystlerze ) i dlatego mój wzrok kieruję na takie właśnie piekarnie, bo tam bez problemu można przenieść drzwi z tyłu na bok i mieć je jak w zwykłym kamperze.
robert pisze:Zastanawiałem się co kupić i jak wykorzystać doświadczenie zebrane przy okazji remontu przyczepy. Wstępnie planowałem zabudowę kamperową czegoś z napędem 4x4. Może nie od razu Man Kat ale coś w tych klimatach. Początkowo mgliste plany dotyczyły Unimoga - najchętniej w wersji militarnego ambulansu. Później zaciekawiły mnie Star 266, Kraz 4320 a nawet nowy Ural.
Ambitnie, ale takie wielkie auta też generują pewne ograniczenia i trzeba się dobrze zastanowić.
Ja nie zakładam całkowitej rezygnacji z kempingów, bo mimo, że daje taki sprzęt wiele możliwości zobaczenia ciekawych, niedostępnych dla zestawu czy zwykłego kampera miejsc to jednak nie mogę wykluczyć, a nawet jestem pewny, że będę chciał też odwiedzić takie czy inne miasta i będzie konieczność kimnąć na jakimś stellplatz-u czy kempingu właśnie albo pojechać po prostu do lasu czy nad jezioro gdzie takim kolosem może być ciężko zaparkować O komforcie podróżowania, prędkościach i kosztach paliwa nie wspomnę.
Pewnie czytałeś ale gdyby nie to tu masz wątek o zabudowie Unimoga na karawaningu. Gość kupował z jakimś śmiesznym przebiegiem od niemieckiej armii.
https://forum.karawaning.pl/topic/15922 ... /#comments
robert pisze:O ile będzie zainteresowanie podzielę się przemyśleniami...
Jak najbardziej. Dobrych pomysłów nigdy dość. Chociaż ja pewnie nie wiele skorzystam, bo Ty lubisz kombinować, a u mnie tradycyjnie będzie skromnie. Ja nie mam wielkich potrzeba czyli standardowe wyposażenie: łóżko, łazienka, stolik, aneks kuchenny, ogrzewanie i jakaś prosta instalacje elektryczna + solar.
Fiat Burstner 535-2 2.8 TD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości