Murano pisze:Na koniec dodam - kochajcie starej konstrukcji silniki....
Dokładnie, niestety najlepsze czasy już minęły. Sam ostatnio miałem problem bo jako zwolennik tradycyjnych konstrukcji musiałem przystać na trzy cylindry w turbo... Chociaż jestem dobrej myśli bo 90 TCe ma opinię silnika bardzo trwałego (jak na dzisiejsze rozumienie tego słowa ) i pozbawionego wad konstrukcyjnych. Początkowo się bałem bo ile to już się człowiek naczytał i nasłuchał o tych małych benzynach np. Volkswagena.
Murano pisze:Jego Doblo 1.4 75 KM - 9.5 L/100
Moje V50 2.0 146 KM ......9,5 L/100
Także spalanie na LPG zależne jest chyba tylko od ilości cylindrów
Marcin, te 9,5 to chyba w bezwietrzną pogodę, na pustej dwupasmówce przy 80 km/h Spalanie LPG ma być o około 20-25% większe niż benzyny w identycznych warunkach. Jeśli jest mniejsze prędzej czy później szlag trafi głowicę.
Porównajcie Wasze spalania do spalań benzyny i w razie czego koniecznie dobre strojenie u człowieka który wie co robi. Niestety takich gaziarzy jest niewielu, większość robi autokalibrację i wio, za bramę Jak nie ma kogo znaleźć z pojęciem to niestety laptop, interfejs i samemu trzeba dłubać - przerabiałem to.