Strona 1 z 3
DMC vs masa rzeczywista przyczepy czyli ważenie na drodze
: środa, 20 kwie 2016, 21:55
autor: mr_dywan
grzesiek0 pisze:Kwestie wagi też pomijam, bo prawie każdy ma gdzieś DMC.

W zeszłym roku, w pierwszy weekend wakacji, na obwodnicy Gdańska ITD urządziła sobie ważenie wszystkich przyczep.
Ciekawe czy złapani też mieli DMC w d...? U nas kilka stów i koniec jazdy! A za granicą?
Re: REMONT N126
: środa, 20 kwie 2016, 21:57
autor: Benior
mr_dywan pisze:grzesiek0 pisze:Kwestie wagi też pomijam, bo prawie każdy ma gdzieś DMC.

W zeszłym roku, w pierwszy weekend wakacji, na obwodnicy Gdańska ITD urządziła sobie ważenie wszystkich przyczep.
Ciekawe czy złapani też mieli DMC w dupie? U nas kilka stów i koniec jazdy! A za granicą?
Nie byłbym pewny z tymi stówami ale za granicą to z pewnością złotówek nie wezmą

Re: REMONT N126
: środa, 20 kwie 2016, 22:27
autor: grzesiek0
mr_dywan pisze:grzesiek0 pisze:Kwestie wagi też pomijam, bo prawie każdy ma gdzieś DMC.

W zeszłym roku, w pierwszy weekend wakacji, na obwodnicy Gdańska ITD urządziła sobie ważenie wszystkich przyczep.
Ciekawe czy złapani też mieli DMC w dupie? U nas kilka stów i koniec jazdy! A za granicą?
Dlatego napisałem
prawie. Ale to każdego indywidualna sprawa. Dorośli ludzie ciągają przecież te przyczepy.
Przecież znawcy tematu powiedzą, że u nas nie ważą, a zagramanicę nie jeżdżą.
A później co do czego będzie płacz, że kazali odciążyć przyczepę i dali haracz do zapłacenia.
Ale przecież jak to mówią najstarsi fkn'owcy: "każdy robi pod siebie"
Ja od początku miałem plan zmieścić się w magicznej liczbie 750kg i do tego dążę.

Re: REMONT N126
: środa, 20 kwie 2016, 22:35
autor: Karolus
Grzesiu, Ty sam materac wozisz w środku? Magiczne 749kg?

Re: REMONT N126
: środa, 20 kwie 2016, 22:42
autor: grzesiek0
Karolus pisze:Grzesiu, Ty sam materac wozisz w środku? Magiczne 749kg?

Nawet sześć materacy.
Śmiej się śmiej. Ty swoją cepę sprzedajesz, więc jej wagę masz jeszcze głębiej niż inni.
Ale może szczęśliwy przyszły nabywca się nad tym zastanowi.
Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 02:35
autor: Karolus
Nie miałem zamiaru ani się nabijać, ani śmiać itp...
Poza tym....
Widzę że zażartować nawet nie można...
Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 06:25
autor: Tarapukuara
No koledzy uwaga. Krokodyle znajomego wędkarza zważyli- 500pln i przyczepka wróciła na lawecie (nie pomogło nawet wydłubanie lodówki, akumulatora i bojlerka)
Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 07:00
autor: Fiacior75
A ile kilogramów miał przekroczone?
Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 07:31
autor: Robcio
I z ciekawosci zapytam: ta przyczepa to byla Niewiadowka?
Naskrobane Tapatalk'iem.
Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 08:34
autor: Tarapukuara
Chyba hobby ale on miał trochę zaniżone dmc pod uniknięcie przeglądów. Nie pamiętam dokładnie ile, ale to było tuż pod 100 klilogramów.
Może by go nie zaczepili ale mieli włączone CB radio jak ostrzegał gdzie stoją, a przez lornetkę go wypatrzyli

Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 08:48
autor: Benior
czyli o 100kg się czepili? Czy ITD posiada tak dokładne wagi i czy przypadkiem nie ma tolerancji na wadze?
Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 08:52
autor: Benior
coś znalazłem
Polska Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Istnieje tolerancja wynikająca z Zarządzenia nr 3/2006 Głównego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie postępowania Inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie kontroli parametrów pojazdów poruszających się po drogach publicznych i pobierania kar pieniężnych. Ze wskazania wagi należy odjąć 200kg, a następnie odjąć 2%. Należy podkreślić, iż tolerancja ta wynika z możliwości wystąpienia błędów w pomiarze.
Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 09:20
autor: reflexes
Ze wskazania wagi należy odjąć 200kg, a następnie odjąć 2%. Należy podkreślić, iż tolerancja ta wynika z możliwości wystąpienia błędów w pomiarze.
Czyli jak moja Chateau ma DMC 1000 to może ważyć 1220 kg żeby być bezkarnym? 1220 - 200 - 2% = 999,6. Przy masie własnej 708 kg o ile dobrze pamiętam mam pół tony ładowności. Chyba sobie pralkę i zmywarkę wstawię

Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 09:23
autor: stachu_gda
reflexes pisze:Ze wskazania wagi należy odjąć 200kg, a następnie odjąć 2%. Należy podkreślić, iż tolerancja ta wynika z możliwości wystąpienia błędów w pomiarze.
Czyli jak moja Chateau ma DMC 1000 to może ważyć 1220 kg żeby być bezkarnym? 1220 - 200 - 2% = 999,6. Przy masie własnej 708 kg o ile dobrze pamiętam mam pół tony ładowności. Chyba sobie pralkę i zmywarkę wstawię

Nie, to znaczy że mają kiepskie wagi i Twoja mogą zważyć na 1400kg

Re: REMONT N126
: czwartek, 21 kwie 2016, 09:41
autor: Robcio
Benior pisze:czyli o 100kg się czepili? Czy ITD posiada tak dokładne wagi i czy przypadkiem nie ma tolerancji na wadze?
A jakie ma znaczenie tolerancja na wadze, jezeli krokodyl sobie uzna, ze to wlasnie on ma racje?
Benior, przeciez sam nas przekonujesz, ze przynajmniej na drodze jestesmy na straconej pozycji... dopiero pozniej mozna sie odwolywac ;-P
Naskrobane Tapatalk'iem.