Sprinter 4x4
- stachu_gda
- Fanklubowicz
- Posty: 2619
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
- Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)
Re: Sprinter 4x4
Szary kolor dobry, czekam na relację z dalszych prac.
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
stachu_gda pisze:.... czekam na relację z dalszych prac.
Jeszcze chwila cierpliwości.
Teraz idzie w ręce mechaników.
Dopiero później sama przyjemność.....
- misha22
- Przyjaciel
- Posty: 819
- Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
- Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze
Re: Sprinter 4x4
RAFALSKI pisze:Super! Fajny odcień, nie za jasny i nie za ciemny
Fajny "taki nie za słodki".
Swoją drogą nie było oszczędzane: koszt tej folii i oklejania /co wydatnie zabezpiecza powłoki/ to sporo powyżej ej 10k pln było...
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
misha22 pisze:Swoją drogą nie było oszczędzane: koszt tej folii i oklejania /co wydatnie zabezpiecza powłoki/ to sporo powyżej 10k pln było...
Gentelmani o pieniądzach nie rozmawiają

- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
Wczoraj wróciłem do stolicy.
Samochód po przeglądzie zerowym (mechanicznym) oraz modyfikacjach elektronicznych (różne przydatne gadżety podpięte pod szynę CAN komputera).
Teraz zaczyna się właściwa robota....
A przy okazji kolejny wątek remontowy.
Zaczynam od izolacji i ocieplenia.
Obecnie sytuacja na rynku już jest nieco inna niż kilka lat temu.
Krzysztof z Adventure Van Conversion - a w zasadzie jego ludzie - przygotowali gotowy KIT do wykonania ocieplenia i izolacji Sprintera.
Mam zamówiony i na dniach jadę odebrać oraz się przeszkolić z montażu.
Technika sprawdzona w boju w wielu sprinterach - nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Napiszę na forum relację z prac oraz swoje uwagi i przemyślenia.
Po ociepleniu kolejna ważna sprawa to ogrzewanie.
Jakiś czas temu pytałem jakie są Wasze pomysły.
Dla przypomnienia jakie były opcje:
A) piecyk Truma 3002/4? (choć może lepiej 5002/4) + bojler Truma 10l / ew. junkers z Amazon'a (kupiony kiedyś dawno temu)
B) Truma Combi D (diesel) lub D+E
C) Webasto - interesuje mnie oryginał Eberspracher D4 12V
Temat wraca....
Zaczynam się skłaniać do opinii kooba'y, żeby jednak ogrzewanie było niezależne od zasilania...
Choć na dachu jest ogniowo fotowoltaniczne 280W
Co sądziecie?
Jakie argumenty za i przeciw dla opcji A/B/C?
PS. kolejny krok to łazienka z kibelkiem Thetford'a
Samochód po przeglądzie zerowym (mechanicznym) oraz modyfikacjach elektronicznych (różne przydatne gadżety podpięte pod szynę CAN komputera).
Teraz zaczyna się właściwa robota....
A przy okazji kolejny wątek remontowy.
Zaczynam od izolacji i ocieplenia.
Obecnie sytuacja na rynku już jest nieco inna niż kilka lat temu.
Krzysztof z Adventure Van Conversion - a w zasadzie jego ludzie - przygotowali gotowy KIT do wykonania ocieplenia i izolacji Sprintera.
Mam zamówiony i na dniach jadę odebrać oraz się przeszkolić z montażu.
Technika sprawdzona w boju w wielu sprinterach - nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Napiszę na forum relację z prac oraz swoje uwagi i przemyślenia.
Po ociepleniu kolejna ważna sprawa to ogrzewanie.
Jakiś czas temu pytałem jakie są Wasze pomysły.
Dla przypomnienia jakie były opcje:
A) piecyk Truma 3002/4? (choć może lepiej 5002/4) + bojler Truma 10l / ew. junkers z Amazon'a (kupiony kiedyś dawno temu)
B) Truma Combi D (diesel) lub D+E
C) Webasto - interesuje mnie oryginał Eberspracher D4 12V
Temat wraca....
Zaczynam się skłaniać do opinii kooba'y, żeby jednak ogrzewanie było niezależne od zasilania...
Choć na dachu jest ogniowo fotowoltaniczne 280W
Co sądziecie?
Jakie argumenty za i przeciw dla opcji A/B/C?
PS. kolejny krok to łazienka z kibelkiem Thetford'a
Re: Sprinter 4x4
Nie wiem jakie masz podróżnicze plany, ale moim zdaniem tylko opcja A.
Argument jest tylko jeden. Zimowy wyjazd na Mazury, przez kilka dni praktycznie non stop 100% zachmurzenie. Akumulator 100Ah padł po 3-4 dniach. Przy latarce czy lampce kempingowej zrobisz wszystko, ale przy latarce się nie ogrzejesz. W kampervanie będzie to trochę łatwiejsze do ogarnięcia, bo pewnie planujesz ładowanie akumulatora z alternatora więc zawsze można odpalić na trochę auto i podładować, ale moim zdaniem ogrzewanie im prostsze tym lepsze.
Argument jest tylko jeden. Zimowy wyjazd na Mazury, przez kilka dni praktycznie non stop 100% zachmurzenie. Akumulator 100Ah padł po 3-4 dniach. Przy latarce czy lampce kempingowej zrobisz wszystko, ale przy latarce się nie ogrzejesz. W kampervanie będzie to trochę łatwiejsze do ogarnięcia, bo pewnie planujesz ładowanie akumulatora z alternatora więc zawsze można odpalić na trochę auto i podładować, ale moim zdaniem ogrzewanie im prostsze tym lepsze.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
reflexes pisze:Nie wiem jakie masz podróżnicze plany....
Na razie tylko Polska.
reflexes pisze: ... zawsze można odpalić na trochę auto i podładować, ale moim zdaniem ogrzewanie im prostsze tym lepsze.
Awaryjnie zawsze mogę wykorzystać agregat - kupiłem jakiś czas temu na rancho.
Ale hałas mocno daje się we znaki....
Ogrzewanie im prostsze tym lepsze.
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
reflekses pisze:Bardziej mi chodziło o pory roku niż o miejsce
No wiesz, w Maladzie w listopadzie jest całkiem fajnie....
Ale wiem o co Ci chodziło.
Na razie podróżowanie IV-XI i raczej nasza strefa klimatyczna.
Po zakończeniu całej zabudowy biorę pod uwagę narty we Włoszech lub Austrii czyli sezon cały rok.
Kod: Zaznacz cały
Przez przypadek zamiast odpowiedzieć, przeedytowałem post reflekses'a.
Musiałem go wywalić bo wątek stracił sens.
Przepraszam
Re: Sprinter 4x4
Wiem, że na tym forum króluje Truma, ale moim zdaniem montowanie jej w vanie to nieporozumienie. Zauważ, że nawet wspomniane przez Ciebie Adventure Van Convension tego nie montuje. Montują tylko Webasto. Oryginalne. Mało tego, montują nawet płyty grzewcze '"napędzane" ON z firmy Webasto. Pogadaj z Kristoferem. Przy dobrze dobranej elektrowni, porządnym osprzęcie i ładowaniu z alternatora nie ma opcji że by brakło prądu.
Tak, wiem, znowu wsadziłem kij w mrowisko i znowu za chwilę mnie wszyscy zjadą, że neguję jedyną słuszną opcję ogrzewania. A nie, nie wszyscy, Samoogona już nie ma.
Tak, wiem, znowu wsadziłem kij w mrowisko i znowu za chwilę mnie wszyscy zjadą, że neguję jedyną słuszną opcję ogrzewania. A nie, nie wszyscy, Samoogona już nie ma.
OCZY
Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93

Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
oko pisze:Wiem, że na tym forum króluje Truma, ale moim zdaniem montowanie jej w vanie to nieporozumienie.
Ok, ale dlaczego?
Jakieś obiektywne argumenty?
Trumę znam z autopsji - miałem 3002 w N132 a w Tabbert mam 5002
PS. Jak na razie nie jestem zdecydowany na żadną z opcji. Wszyscy moi znajomi w kamperach mają Webasto Eberspracher'a
- stachu_gda
- Fanklubowicz
- Posty: 2619
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
- Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)
Re: Sprinter 4x4
Ja mam u siebie Trumę i dzisiaj nie wiem czy bym nie poszedl w Propexa, ale tylko i wyłącznie ze względu na wymagania montażowe (możliwość montażu w takim miejscu, że gdyby mi Truma nie przeszkadzała, zrobiłbym trochę inny układ wnętrza) oraz na to, że fajnie byłoby mieć dostęp do sterowania z poziomu górnego łóżka
Natomiast moim zdaniem jednak Truma wygrywa w kwestii tego że będzie działać przy braku prądu. Z tym że żeby było jasne, nie chcę tu robić kolejnej wojny bo mówię tylko w swoim imieniu, każdy jak wiadomo ma swoją opinię
Do tego zdaję sobie sprawę, że u mnie było można fajnie dziurwić podłogę, w blaszaku nie będzie to takie proste.
PS 5002?? Co Ty chcesz tym grzać?
Co do ciepłej wody, ja chyba u siebie docelowo zrobię grzanie z cieczą chłodzącą silnik przez wymiennik płytowy i pogodzę się z tym, że ciepła woda jest tylko po trasie


PS 5002?? Co Ty chcesz tym grzać?
Co do ciepłej wody, ja chyba u siebie docelowo zrobię grzanie z cieczą chłodzącą silnik przez wymiennik płytowy i pogodzę się z tym, że ciepła woda jest tylko po trasie

- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
stachu_gda pisze: 5002?? Co Ty chcesz tym grzać?
Co do ciepłej wody, ja chyba u siebie docelowo zrobię grzanie z cieczą chłodzącą silnik przez wymiennik płytowy i pogodzę się z tym, że ciepła woda jest tylko po trasie
Fabrycznie mam w samochodzie "mokre" webasto więc ta opcja też jest brana pod uwagę.
Szczególnie po podróży.
Ale poza tym chcę mieć coś niezależne od silnika.
Dlaczego 5002/4? Chcę mieć zapas mocy.
- stachu_gda
- Fanklubowicz
- Posty: 2619
- Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
- Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)
Re: Sprinter 4x4
Co do tego 5004 jeszcze - sprawdziłbym jakie on ma minimalne spalanie gazu. Może się okazać, że jak zechcesz się minimalnie dogrzać po prostu w chłodny wieczór a nie w zimie, to i tak będzie Ci pożerał tyle gazu, i dawał tyle ciepła że będziesz otwierał lufcik żeby się nie upiec. Ciekaw jestem, jak Ci się to sprawdzi w praktyce, jeśli zdecydujesz się na podwójny piec.
Co do patentu z wymiennikiem płytowym - to się wpasowuje w koncepcję, w której w kamperze zamierzamy mieć tylko ciepłą wodę, tzn. mamy jeden zbiornik i sobie w nim podgrzewamy wodę z układu chłodzenia silnika. Takie rozwiązanie ma sens, pod warunkiem że nie korzystamy z toalety kasetowej, w której spłuczka zasilana jest z instalacji wodnej kampera
Do wszystkich innych celów bytowych, posiadanie tylko ciepłej wody, oraz brak zimnej, jest moim zdaniem poprawne. Wymaga natomiast dobrego zaizolowania zbiornika - warto więc ten temat przemyśleć już na etapie planowania miejsca pod zbiornik.
Co do patentu z wymiennikiem płytowym - to się wpasowuje w koncepcję, w której w kamperze zamierzamy mieć tylko ciepłą wodę, tzn. mamy jeden zbiornik i sobie w nim podgrzewamy wodę z układu chłodzenia silnika. Takie rozwiązanie ma sens, pod warunkiem że nie korzystamy z toalety kasetowej, w której spłuczka zasilana jest z instalacji wodnej kampera

- robert
- Administrator
- Posty: 2982
- Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprinter 4x4
stachu_gda pisze:Co do tego 5004
(...)
dawał tyle ciepła że będziesz otwierał lufcik żeby się nie upiec.
Trumę 5002 mam w przyczepie - to całoroczny Tabbert, z dodatkową pełną izolacją ścian, sufitu i podłogi. W tym sezonie DuoContol przełączył mi butlę (11 kg) w zeszłą sobotę. Piecyk nie musi chodzić pełną parą. Ustawienie na 2-3 zwykle wystarcza na ogrzanie całej przyczepy. A cały czas pozostaje zapas mocy do wykorzystania np. zimą na nartach.
stachu_gda pisze:... nie korzystamy z toalety kasetowej, w której spłuczka zasilana jest z instalacji wodnej kampera
Będzie Thetford z odrębną spłuczką - zapewne Thetford c200 CS
Re: Sprinter 4x4
robert pisze:Jakieś obiektywne argumenty?
Może ja po prostu za mało wiem, fakt nie miałem Trumy, ale:
Czy Truma ma możliwość zdalnego odpalania? Czy jest możliwość ustawienia konkretnej temperatury? To są dzisiaj standardowe opcje. Jeśli ma, to sorry, to znaczy że się nie znam.
Poza tym, według mnie Truma zabiera jednak sporo cennego miejsca. A Webasto można sobie spokojnie wrzucić pod auto.
OCZY
Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93

Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Wróć do „... i nie tylko (niewiadówka)”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość